مقالات

تمیز کردن آینه حمام

تمیز کردن آینه حمام

تمیز کردن آینه حمام: نظافت شیشه و آینه یکی از ظریف ترین کارهای خانه است که اکثر افراد  از این کار شاکی و فراری هستند. اما اگر روش درست تمیز کردن لکه ها را بدانید، خواهید دید که آنچنان کار سختی هم نیست. ما در این متن سعی داریم چند روش راحت برای نظافت شیشه و آینه را به شما آموزش دهیم. همچنین با این روش ها از شر جای چسب نیز خلاص خواهید شد.

به چه صورت آینه را تمیز کنیم ؟

آینه و شیشه ها امکان دارد به دلایل زیادی مثل اثر انگشت چرب یا با قطره های آب کثیف شوند. شاید به این فکر باشید که با یک اسپری شیشه پاک کن می‌توانید تمام لک ها و کثیفی ها را از بین ببرید. اما این فکر اشتباه است، چرا که فقط یکبار کافیست با لک های سمجی مانند لکه خمیر دندان رو به ‌رو شوید. آنجاست که متوجه خواهید شد نظافت نادرست لک ها باعث ایجاد رگه بر روی آینه ها می‌شود.

آینه های حمام یا دستشویی بسیار در معرض لک های سمج هستند. پاک کردن این لک ها به راحتی امکان پذیر نیست. اگر هزاران بار هم شیشه شوی به آن بزنید باز هم پاک نخواهد شد. شاید هم اینک نیز درگیر این موضوع باشید. شاید این سوال در ذهنتان باشد که پس چه کاری باید انجام داد؟ برای حل این مشکل ها کافی است تا آخر این متن ما را همراهی کنید.

تمیز کردن آینه حمامچندین روش آسان برای تمیز کردن آینه:

الکل

خوشبختانه ، امروزه پس از بیماری کرونا، الکل به راحتی در تمام خانه ها پیدا می‌شود. دسترسی به الکل مانند قبل نیست و هر کسی یک قوطی اسپری الکلی همراه خود دارد. الکل به جز پاک کردن شیشه، از تبدیل شدن لک ها به رگه ها جلوگیری می‌کند. الکل سطحی درخشان برای شما ایجاد می‌کند.

استون

همانطور که در جریان هستید از استون برای لاک استفاده می‌کنند. به دلیل وجود ترکیب شیمیایی که داخل آن است می‌توان از آن برای نظافت لک های روی شیشه و آینه استفاده کرد. روش نظافت با استون هم مثل الکل به واسطه‌ی یک دستمال پنبه یا نخی انجام می‌شود.

سرکه سفید

خیلی ها بر این باورند که سرکه می‌تواند بهترین راه حل برای پاک کردن رگه های آینه باشد. مطمئناً پاک کننده هایی که از فروشگاه ها تهیه می‌کنید امکان دارد برای تمام موارد جوابگو نباشند. اکثر محلول های شوینده صابون زیادی دارند. صابون خود می‌تواند باعث ایجاد رگه های بیشتری شود.

برای از پاک کردن رگ ها با سرکه به روش زیر عمل کنید:

  • به نصف یک لیوان آب مقطر نیاز دارید
  • نصف لیوان سرکه سفید
  • به اندازه یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت

سه ماده مذکور را در یک ظرف ترکیب کنید و داخل اسپری بریزید. سپس آن را خوب تکان دهید تا کامل مخلوط شود. حالا میتوانید پاکسازی را شروع کنید. این ترکیب جادویی را به آینه اسپری کنید. برای درخشش شیشه و آینه از دستمال میکروفایبر کاتوس و یا روزنامه مچاله استفاده کنید.  در آخر با کمک دستمال یا روزنامه از گوشه ای به گوشه دیگر و از بالا به پایین بکشید.

برای تمیز کردن آینه یا شیشه از حالت های دورانی استفاده نکنید. وقتی شیشه یا آینه تمیز شد، در جایی دیگر از محل بایستید تا به طور واضح لکه های دیگر را مشاهده کنید.

آینه حمامکرم اصلاح یا خمیر دندان

تمیز کردن آینه حمام: کرم اصلاح یک ماده چند منظوره در سرویس بهداشتی به حساب می آید. به این طریق که با استفاده کردن از کرم اصلاح به جز تمیزی لک‌های شیشه و آینه می‌توان از بخار کردن آنها پیشگیری کرد. یکی از کاربرد های دیگر کرم اصلاح ضدعفونی کنندگی این محصول است. خمیر دندان هم همانند کرم اصلاح کننده عمل می‌کند.کافی است مقداری خمیر دندان را روی آینه پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید و با دستمال آن را پاک کنید. اگر نیاز بود میتوانید آینه را بشویید.

خوشبوکننده هوا

خوشبو کننده هوا به جز اینکه بوی بسیار خوبی دارد می‌تواند به عنوان پاک کننده از آن استفاده شود. به این طریق که مقدار کمی از محلول خوشبوکننده را روی شیشه و یا آینه اسپری کنید. بعد از خشک شدن به واسطه یک دستمال نمدار لکه های روی شیشه و آینه را به راحتی از بین ببرید.

بوراکس و تونر

بوراکس یک ماده پاک کننده بسیار قوی است . 3 لیوان آب و 2 قاشق غذاخوری بوراکس را روی شیشه یا آینه اسپری کنید. این مخلوط می‌تواند لک های روی شیشه و آینه را از بین برد. از مخلوط هر نوع تونر صورت با آب نیز می‌توانید مخلوطی قوی بسازید. می‌توانید با اسپری کردن آن بر سطح شیشه و آینه ، هرنوع لکی را به راحتی از بین ببرید.

لیمو و نشاسته ذرت

مخلوط آب و لیمو یک پاک کننده قوی برای از پاک کردن لکه ها می‌باشد. از طرفی دیگر لیمو موجب می‌شود بوی بد محیط از بین برود. از مخلوط 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 4 لیوان آب یک خمیر درست کنید. با این خمیر می‌توان لکه های سخت شیشه و آینه را به طور کامل از بین برد.

چایی و قهوه

چای با غلظت زیاد بعد از سرد شدن توانایی این را دارد که یک پاک کننده قوی در جهت نظافت شیشه و آینه باشد. فیلتر قهوه به دلیل این که هیچ گونه کرکی ندارد به جهت پاک کردن شیشه و آینه با اسپری گزینه مناسبی است. (فیلتر قهوه همان پودر قهوه ای است که بعد از دم کردن داخل دستگاه قهوه ساز شما می‌ماند.)

آینهراهکار هایی برای بخار نکردن شیشه و آینه حمام

تمیز کردن آینه حمام: در صورتی که راهکار‌های بالا هنگام نظافت آینه سرویس بهداشتی شما تأثیر مثبتی داشت، مراحل زیر های را دنبال کنید. در ادامه با یادگیری ترفندی از بخار کردن آینه و شیشه های سرویس بهداشتی جلوگیری کنید:

مواد لازم

  • یک قاشق چای‌خوری صابون خرد
  • یک لیوان سرکه
  • یک لیوان آب

موارد بالا را در یک بطری اسپری بریزید، به آرامی تکان دهید تا با هم ترکیب شوند. محلول را به آینه و شیشه های سرویس های بهداشتی اسپری کنید. بعد از اسپری کردن محل را با روزنامه یا دستمال میکروفایبرکاتوس تمیز کنید. از این پس از آینه شفاف و فاقد بخار خود هنگام حمام لذت خواهید برد.

روش پاک کردن آینهشفاف کردن آینه ها

تمیز کردن آینه حمام: نگاه کردن به خود داخل آینه ای کدر بسیار ناخوشایند است و موجب کلافگی می‌شود. آینه کدر از نظر فنگ شویی هم موجب جذب انرژی های منفی می‌شود. در فنگ شویی نیز آینه نقش بسیار مهمی دارد. آینه به عنوان آسپرین در فنگ شویی شناخته می‌شود و پاکیزه و شفاف بودن آن مسئله مهمی است. برای شفاف کردن آینه کدر فقط کافی است از یک محلول پاک کننده خانگی استفاده کنید. از مخلوط یک قاشق نشاسته ذرت، یک هشتم لیوان ایزوپروپیل، دو لیوان آب مقطر و یک چهارم لیوان سرکه استفاده کنید. این محلول را با یک دستمال و یا روزنامه پاک کنید.

برای یادگیری روش تمیز کردن وان و جکوزی کلیک کنید. 

 

لیف ماساژ یک رو حوله ای سیسال

 لیف حمام یکی از بهترین وسایل ضروری برای کمک به نظافت بدن است و باعث جدایی سلول های مرده از پوست می‌شود. لیف باعث می‌شود پوستی شفاف، شاداب و سالم تر داشته باشید. همچنین استفاده از لیف انواع آلودگی ها و آلاینده‌های پوست را از بین می‌برد و باعث تنفس پوست می‌شود. این روزها دوش گرفتن یک روتین مراقبت از پوست است.  همچنین شستشوی پوست با لیف این فرایند را برای ما جالب و آرام‌بخش‌ می‌کند. در ادامه ویدیو یکی از بهترین و پر فروش ترین لیف های کاتوس را قرار دادیم. این لیف دارای رویه حوله ای است که طول مناسب و بلندی دارد. جنس آن بسیار لطیف است و استحمام با آن حس طراوت و شادابی را به پوست شما می‌دهد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *